Brodin 2 17 25

Tre Kronors back Jonas Brodin har bloggat under hela 4 Nations Face-Off. I sitt sista bidrag skriver försvararen från Minnesota Wild om hur han upplevt turneringen med de bästa av de bästa och om vad som väntar honom och Wild härnäst - och om hur han tänker om att spela i OS i Milano och
Cortina 2026.

”Det här har varit en fantastisk upplevelse. Jag var verkligen glad över att ha fått spela för Sverige. Som alla kunnat se är detta en turnering där alla kämpade riktigt hårt och med riktigt tuffa matcher. Att spela med de bästa av de bästa är fantastiskt och en väldigt häftig upplevelse som jag aldrig kommer att glömma.

När jag nu kommer tillbaka för att spela för Wild kan jag ta med mig härifrån hur det är att spela mot de bästa spelarna. Det är en bra erfarenhet att lära sig av, att få spela mot de här killarna när det är en tajt match. Om det är tajt och jämnt hemma så har jag lärt mig av det som varit här. Det är överlag en bra erfarenhet.

Jag åker tillbaka till Minnesota i morgon bitti. Jag har ett riktigt tidigt flyg, och jag får se vad som händer när jag kommer tillbaka: kanske blir det träning direkt eller kanske kan jag ta en ledig dag eller något sådant. Vi åker till Detroit på fredag och spelar där på lördag eftermiddag. Så jag ska bara åka hem och vila lite: nu ser jag fram emot säsongen med Wild och slutspelet.

Ett minne från turneringen som står ut för mig är inför matchen mot Kanada och den ljudkuliss vi mötte när vi kom ut på isen. Det kommer jag att minnas, liksom att jag gjorde mål i den matchen.

När det handlar om att spela för Sverige i OS så vore det en dröm. Jag har aldrig spelat i OS förut, och det skulle vara riktigt coolt. Det finns många bra spelare i Sverige, så jag måste bara jobba hårt och ha en bra avslutning på det här året och nästa år också, ha en bra sommar och sedan en bra säsong. Då får vi se vad som händer.”

Relaterat Material