SV Brodin 2.14.25

Tre Kronors Jonas Brodin kommer för NHL.com/sv att författa en blogg om sina erfarenheter från 4 Nations Face-Off som spelas mellan den 12-20 februari.

I det tredje inlägget berättar Minnesota Wild-backen om vad han gjort sedan premiärmatchen, favoritmaten att äta och rivaliteten med lördagens motståndare Finland (19.00, Viaplay).

Efter onsdagens premiärmatch körde vi en lagmiddag på hotellet och försökte ta det lugnt bara. Det tog ett bra tag för mig att somna efteråt kan jag säga. Igår hade vi ledigt. Det var snöstorm ute så jag höll mig inomhus. Jag passade på att basta lite på hotellet och försökte göra kroppen redo för matchen imorgon. Efter det gick vi ut och käkade tillsammans och kollade USA-Finland på tv. Helt okej match.

Idag körde vi träning som vanligt. Nu blir det tillbaka till hotellet, ta det lugnt och sen ut och käka igen. Jag har inte familjen med mig här i stan så för mig handlar det mest om att ta det lugnt och ladda inför morgondagen.

När det gäller mat brukar jag försöka variera mig. Igår åt jag sushi, ikväll blir det förmodligen italienskt. Jag äter allt, jag älskar mat. Det spelar egentligen ingen roll för mig, jag hakar på grabbarna var de än vill käka. Jag äter vad som.

Finlandsmatchen är tidig imorgon, 13.00 här i Montreal. Jag älskar tidiga matcher, faktiskt. Det är mina favoritmatcher. Och speciellt den här matchen som alla där hemma i Sverige och även fansen i Finland kan se. Jag hoppas att så många svenskar som möjligt kommer att kolla. Vi kommer i alla fall göra vårt allra bästa för att försöka vinna för dem.

Det är roligt att möta Finland. Jag har en bra polare i laget också, Mikael Granlund, så det kommer bli lite extra speciellt att möta honom. Men det är inget jag tänker på när jag kliver ut på isen. Jag försöker bara göra mitt allra bästa och vinna matchen. Sen efter matchen återgår allt till det vanliga.

Relaterat Material