IMG_0696

Under 4 Nations Face-Off, som spelas i Montreal och Boston mellan den 12 och 20 februari, kommer Anaheim Ducks forward Leo Carlsson att blogga för NHL.com/sv. Han kommer dela med sig av inblick i det svenska laget, från omklädningsrummet och vad som händer runt om under turneringen. Och givetvis också från isen. Här är andra delen.

Say cheese!

Det är dag 2 här i Montreal, och nu börjar det närma sig premiär. Man kände av det på träningen idag här i Bell Centre, men kommer väl kännas ännu mer imorgon när vi har morgonvärmning. Det känns taggat i laget och spännande att det ska dra igång.

Idag tränade vi i Bell Centre för första gången. Det är en mäktig arena, som jag varit i några gånger nu. Det är alltid lite coolt att komma hit. Det känns som att det är en lite old-school arena, men det blir väldigt coolt. Det var dessutom mediadag och många journalister på plats. Mediadag innebär också fotografering och vi tog både våra individuella och vårt lagfoto idag. Alla verkade ganska obrydda om utseendet faktiskt. Jag såg inte så många som stod framför spegeln och fixade frillan. Jag fixade min med lite vatten bara. Men alla spelares hår låg kanske perfekt idag – jag vet inte.

Jag har ju varit här i Montreal ett par gånger, men det är en relativt ny stad för mig att vara i så i eftermiddag ska jag gå ut på stan och se vad den har att erbjuda. Jag är kanske ingen som gillar att gå att shoppa, utan handlar mer online, men det ska vara en fin stad så jag ser fram emot att gå ut och kika lite, även om det är kallt. När jag kommer till nya städer under en säsong är det oftast en restaurang som jag letar upp först. Jag gillar mat och att testa olika rätter, och jag har hört att Montreal ska ha bra mat.

Det var just mat som stod på schemat efter att vi tränat igår (läs måndag). Vi hade en lagmiddag ute på stan på en restaurang som vi hade förbokat. Det var en klar meny, med fisk och grej, vilket inte är min favorit egentligen, men jag kunde ta en steak senare till middag. Det var riktigt gott.

Vi var klara runt tio igår kväll och tog oss tillbaka till hotellet och tog det lugnt, kollade telefonen som man gör nu för tiden. Det var ju en ny viktig dag idag.

Vi bor på samma hotell som USA under turneringen. En del i laget har sina familjer med sig. Jag har tjejen med mig och vi bor i samma rum. De har satt upp det bra för oss. Nu på eftermiddagen får vi som sagt några timmar ledigt och då blir det en promenad på stan för att hitta en restaurang. Sedan börjar uppladdningen för mötet med Kanada imorgon. Jag brukar käka någon steak kvällen innan, och ska jag lyxa till det blir det pommes till. Men vi får se vad vi hittar här ikväll.

Imorgon är det match. Hoppas ni är lika laddade som vi är.

Relaterat Material