Det är upplagt för nya fyrverkerier i 4 Nations Face-Off. Finalmötet i turneringen blir USA mot Kanada.
Kanada säkrade en plats i finalen genom att slå Finland med 5-3 i TD Garden i Boston under måndagskvällen, svensk tid, vilket gjorde att det inte spelade någon roll att USA föll mot Tre Kronor med 1-2 i den sena drabbningen.
USA kom till spel utan Matthew Tkachuk, Auston Matthews och Charlie McAvoy mot Sverige, men det kommer nog krävas mycket för att trion inte ska komma till spel i finalen mot ärkerivalen Kanada.
Tkachuk sa till TNT under matchen mellan USA och Sverige att han tror att stämningen kommer att bli ännu bättre i Boston under finalen än vad den var i Montreal när lagen mötte varandra.
– Jag måste ge beröm till fansen där uppe (i Montreal), sa Tkachuk. Det var otroligt att spela där. Men jag förväntar mig den bästa miljön jag någonsin spelat i på torsdagskvällen. Jag är otroligt taggad.
Brady Tkachuk lämnade matchen mot Tre Kronor efter den första perioden på grund av skada, men enligt tidiga rapporter var det mer en säkerhetsåtgärd för att se till att ge honom bästa möjliga chans att spela finalen på torsdag.
USA vann det första mötet mot Kanada med 3-1 natten till söndag svensk tid i Bell Centre och hoppas nu kunna ta hem titeln på hemmais.
– Jag tycker det är grymt för hockey att dessa två lagen får möjligheten att mötas igen, säger USA:s tränare Mike Sullivan till NHL.com/sv. Båda lagen har stjärnglans genom hela laguppställningarna och det var en väldigt hög nivå på spelet i den första matchen och jag förväntar mig att nästa möte kommer vara lika konkurrenskraftigt, om inte än mer … Det står mycket ära på spel och det kommer att vara en hårdförd kamp.
– Jag tror att ni kommer att se två riktigt jämnt matchade lag göra upp, sa Kanadas tränare Jon Cooper till NHL.com/sv. Jag tror att staden Boston kommer att bjudas på något riktigt speciellt på torsdag.
– Vi kom hit för detta ändamål, och nu är det en match kvar. Det råkar bara vara mot laget som slog oss efter fyrverkerierna som gick av på lördagskvällen, så jag tror att det kommer bli ett ganska bra TV-event.