Brady Tkachuk drog på sig en underkroppsskada i USA:s möte med Sverige i 4 Nations Face-Off under måndagsnatten.
Tkachuk verkade skada sig efter 5:12 av den första perioden när han brakade in i stolpen hos Samuel Ersson. Han gjorde ett kort byte efteråt innan han gick ut i omklädningsrummet. Han kom ut igen och testade under ett powerbreak och gjorde ett byte till på 14 sekunder, men spelade inte mer efter det.
– Han har en skada på underkroppen. Vi höll honom från spel som en säkerhetsåtgärd. Jag har inte fått någon uppdatering än efter matchen, så vi får se hur han svarar, men jag tror inte det är något problem, säger USA:s coach Mike Sullivan.
USA saknade också Matthew Tkachuks (underkropp) och Auston Matthews (underkropp) och spelade bara med elva forwards i början av matchen. Backen Charlie McAvoy missade också matchen på grund av en skada på överkroppen.
– Charlie är borta just nu med en överkroppsskada. Auston hade lite känningar skulle jag säga. Vi har nog mer information om dem imorgon, säger Sullivan.
– Vi är hoppfulla att vi får några av de killarna tillbaka. Jag skulle anta att vi får det. Vi får vänta och se hur det går här de kommande dagarna, säger Sullivan.
Brady sa innan matchen mot Sverige att Matthew Tkachuk kommer spela mot Kanada i finalen på torsdag. Matthew gav också en indikation att han kommer spela när han pratade med TNT under första periodpausen.
– Jag förväntar mig den bästa miljön jag någonsin spelat i på torsdagskvällen. Jag är otroligt taggad, sa Tkachuk.