Leijonien hyökkääjä Mikael Granlund kertoo NHL.comille kuulumisiaan 4 Nations Face-Off -turnauksesta, joka pelataan Montrealissa ja Bostonissa 12.–20. helmikuuta. Tässä blogin ensimmäisessä osassa hän käy läpi joukkueen toveruutta, vilkasta tiistaipäivää ja kiekkolegenda Teemu Selänteen tapaamista.
Ensimmäiset koko joukkueen harjoitukset sujuivat tosi hyvin. Teimme myös muita juttuja, kuten otimme joukkuekuvan ja puhuimme medialle. Päivä oli pitkä, mutta hauska.
Joukkueessamme on paljon taitoa. Olen tosi innoissani, kun pääsen taas edustamaan Suomea. Se tekee minut onnelliseksi. Tuntuu, että hymyilyttää ihan koko ajan. Sitä on vaikea selittää, mutta minulle on tärkeää olla mukana tässä joukkueessa. Olen todella iloinen, että saan olla täällä.
Tavallaan meitä helpottaa joukkueena se, että me kaikki tunnemme toisemme. Olemme kaikki pelanneet yhdessä maajoukkueissa jossain vaiheessa, meillä on jo valmiiksi vähän kemiaa ja tunnemme pelisysteemin. Kun me tullaan tällaisiin turnauksiin, meidän pukukopissa ei ole egoja. Kaikki tehdään joukkueen eteen ja kaikki pelaavat joukkueelle, oli rooli mikä tahansa. Me kaikki pelaamme toisillemme, ja me kaikki haluamme menestyä. Jääkiekko on merkittävä laji Suomessa, ja tämä on iso juttu.