fi 4n fin granlund

Leijonien hyökkääjä Mikael Granlund kertoo NHL.comille kuulumisiaan 4 Nations Face-Off -turnauksesta, joka pelataan Montrealissa ja Bostonissa 12.–20. helmikuuta. Tässä blogin viimeisessä osassa hän käy läpi Kanadalle kärsittyä 3-5 tappiota, johon Suomen turnaus päättyi. Granlund osui Kanada-ottelussa kahdesti ja oli turnauksessa Leijonien paras maalintekijä.

Kanada sai nopeasti kaksi maalia, emmekä enää pystyneet kirimään rinnalle. Pelasimme tänään todella hyvää joukkuetta vastaan. Jäimme takaa-ajoasemaan, ja jouduimme pelaamaan niistä asetelmista koko ottelun. Se ei ole helppoa. Yritimme vielä kiriä lopussa, mutta se oli jo vähän liian myöhäistä. Tietenkin se harmittaa.

Löysimme vielä lisää virtaa kolmannessa erässä, kun otimme maalivahdin pois. Saimme pari maalia ja vielä mahdollisuuden. Pääsimme maalin päähän, mikä oli huima juttu. Tuollaista ei näe kovin usein, että pystyy nousemaan neljän maalin takaa vielä mukaan peliin. Meillä oli vielä mahdollisuus, mutta emme pystyneet hyödyntämään sitä. Kunpa olisimme pelanneet täydet 60 minuuttia vähän paremmin.

Toinen maalini toi meille vielä toivoa. Ainahan pitää uskoa, eikö niin? Täytyy säilyttää usko siihen, että mahdollisuuksia on vielä, ja jatkaa taistelemista. Olimme vain maalin päässä, ja olimme tehneet kolme maalia nopeaan tahtiin. Toivoimme, että olisimme pystyneet tekemään vielä yhden. Annoimme kaikkemme, mutta se ei riittänyt tänään. Heidän tyhjiin tekemänsä maali tavallaan sinetöi kohtalomme.

Turnaus oli mahtava. Kaikki pelit olivat korkeatasoisia, koska tässä turnauksessa on niin paljon loistavia pelaajia. Tämä on ollut hieno juttu koko kiekkomaailmalle ja niille, jotka katsovat otteluita ja rakastavat tätä lajia. Toivottavasti nekin, jotka eivät seuraa jääkiekkoa niin aktiivisesti, panevat merkille näiden otteluiden taitotason, nopeuden, energian ja pelaajien intohimon. Siitähän tässä lajissa on kysymys. Minusta tämä turnaus oli hyvä näyteikkuna lajille, ja olen iloinen, että se järjestettiin. Mukana olivat maailman parhaat pelaajat.

Ensi vuonna on olympialaiset, ja siellä jatketaan. Parhailla parhaita vastaan pelaamiselle ei vedä vertoja mikään. Milanon olympiaturnauksesta tulee myös huikea tapahtuma. Olen siitä jo innoissani.

Kiitos, kun olet ollut minun ja Suomen joukkueen matkassa 4 Nations Face-Off -turnauksen ajan!

Aiheeseen liittyvä sisältö